Wiadomości branżowe

Chrup na zdrowie z Felixem

Intensywny tryb życia powoduje, że nie masz czasu jeść regularnie? Kiedy odczuwasz głód najczęściej sięgasz po coś słodkiego żeby jakoś przetrwać kolejną godzinę w pracy lub szkole? Zapomnij o tym. Wysokokaloryczne przekąski, batoniki i czekoladki dają poczucie chwilowego nasycenia i dodatkowo odkładają się w niechcianych miejscach. Jeśli nie chcesz zyskać dodatkowych

Intensywny tryb życia powoduje, że nie masz czasu jeść regularnie? Kiedy odczuwasz głód najczęściej sięgasz po coś słodkiego żeby jakoś przetrwać kolejną godzinę w pracy lub szkole? Zapomnij o tym. Wysokokaloryczne przekąski, batoniki i czekoladki dają poczucie chwilowego nasycenia i dodatkowo odkładają się w niechcianych miejscach. Jeśli nie chcesz zyskać dodatkowych kilogramów, a przy okazji pragniesz dostarczyć swojemu organizmowi właściwości odżywczych, sięgnij po orzeszki Felix i chrup na zdrowie!  

Szkoła, praca, popołudniowe zajęcia angielskiego czy jogging ? żyjąc szybko, musisz mieć energię do bycia w ciągłej gotowości. Wysokokaloryczne napoje pobudzające, słodkie batoniki czy czekoladki to chętnie wybierane przekąski, które wspomagają naszą aktywność w ciągu dnia. Są dostępne na każdym kroku, jednak ich nadmiar może prowadzić do niepożądanej nadwagi, pogorszenia kondycji skóry, włosów i paznokci, a nawet poważnych chorób. Naukowcy badający wpływ naszego żywienia na stan zdrowia rekomendują zwiększenie spożycia produktów pochodzenia roślinnego (owoców, warzyw, ziaren, zbóż, grzybów i orzechów). To właśnie one są niezastąpionym źródłem cennych składników odżywczych i wykazują największy pozytywny wpływ na nasze zdrowie potwierdzony badaniami klinicznymi. Zdaniem eksperta marki Felix, dietetyczki Agaty Ziemnickiej - Łaskiej, osoby stosujące w swej diecie produkty roślinne, rzadziej cierpią z powodu chorób dietozależnych, takich jak cukrzyca, choroby serca, miażdżyca czy niektóre nowotwory. Dlatego, zamiast zamykać się w słodkiej pułapce, znajdź alternatywę i zmień swoje nawyki. Pamiętaj, wybór należy do Ciebie!

Co więcej, orzechy ? dzięki swoim właściwościom oraz bogactwu białka i dobrych tłuszczy ? stanowią również doskonałe uzupełnienie diety osób uprawiających sport zarówno rekreacyjnie, jak i wyczynowo. W czasie każdego treningu, pocąc się, nasz organizm traci ogromną ilość minerałów i elektrolitów. Sięgając po orzechy, dostarczamy naszym mięśniom, ścięgnom i tkankom składników, które pomogą je odbudować. Pochodzące z orzechów tłuszcze i białka zaspokajają głód po aktywności fizycznej i pomagają zbudować tkankę mięśniową, węglowodany natomiast uzupełnią utracone zapasy glukozy w mięśniach. Dla zawodowców, orzechy mogą stanowić wspaniały dodatek chociażby do węglowodanowego posiłku proteinowego.

A to już wiesz?  Dlaczego warto jeść ryby?

Orzechowy zawrót głowy

Orzechy dzięki swoim skoncentrowanym składnikom odżywczym są źródłem zdrowia, eliksirem młodości oraz prawdziwą bombą witalną dodającą energii w ciągu dnia. Dietetyk Agata Ziemnicka
? Łaska, podpowiada, które z nich wybrać, aby skutecznie poprawić i prawidłowo odpowiedzieć na potrzeby organizmu.

  • Migdały: zawierają najwięcej ze wszystkich orzechów witaminy E, która bywa nazywana witaminą młodości, ze względu na swoje właściwości antyoksydacyjne, chroniące nasze komórki przed starzeniem i dbające o piękny wygląd skóry. Już nawet jedna garść migdałów może dostarczyć od 20% do 50% dziennego zapotrzebowania na witaminę E. Migdały zwierają również witaminy z grupy B, które są kluczowe dla prawidłowego działania naszego metabolizmu oraz wspierają pracę układu nerwowego. Z kolei, zawarty w nich kwas foliowy jest niezwykle cenny dla układu nerwowego i mózgu ? o jego wysokie spożycie powinny dbać panie ceniące piękny wygląd oraz kobiety w ciąży lub planujące dziecko.
  • Nerkowce: posiadają dużą dawkę żelaza, dzięki którym zyskamy dodatkowe pokłady energii. Wspomagają również koncentrację, a zawarty w nich magnez pomoże zwalczyć niekorzystne skutki stresu.
  • Pistacje: są najmniej kaloryczne, a obieranie ich z łupinek zwiększa poczucie sytości, ponieważ proces konsumpcji rozkłada się w czasie ? powinny po nie sięgnąć osoby aktywne, dbającym o linię.
  • Orzeszki ziemne: w rzeczywistości nie są orzechami a rodzajem fasoli, zawierają najwięcej białka, dlatego są świetną przekąską po wysiłku fizycznym i dają długotrwałe uczucie sytości.
  • Orzechy laskowe: uplasowały się w pierwszej trójce orzechów z największą zawartością kwasu tłuszczowego alfa-linolenowego, który ma zdolność regeneracji pracy mózgu ? są idealne dla analityków, wykładowców czy studentów.

Pamiętaj, że orzechy oprócz swoich nieocenionych właściwości zdrowotnych mają również wiele innych zalet: są małe, poręczne i dostępne niemal w każdym sklepie! Możesz je zabrać do szkoły czy pracy, przegryzać w czasie powrotu do domu lub zaproponować jako przekąska na spotkaniu z przyjaciółmi!

A to już wiesz?  Już 21 września rozpoczyna się 49 edycja akcji Zadbaj o Swoje Serce

dostarczył infoWire.pl
Źródło Felix. Dostarczył

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy