BIZNES Problemy społeczne

Pracownicy IKEA Polska z misją w Rwandzie

Wybrani pracownicy IKEA z Polski pojechali do Rwandy, aby zobaczyć na własne oczy, w jaki sposób IKEA Foundation wspiera lokalne społeczności. W trakcie podróży obserwowali i aktywnie włączali się w pracę organizacji One Acre Fund, która pomaga drobnym rolnikom i ich

Data publikacji: 2019-06-24
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Pracownicy IKEA Polska z misją w Rwandzie
Kategoria: Problemy społeczne, BIZNES

Wybrani pracownicy IKEA z Polski pojechali do Rwandy, aby zobaczyć na własne oczy, w jaki sposób IKEA Foundation wspiera lokalne społeczności. W trakcie podróży obserwowali i aktywnie włączali się w pracę organizacji One Acre Fund, która pomaga drobnym rolnikom i ich rodzinom.

Pracownicy IKEA Polska z misją w Rwandzie Problemy społeczne, BIZNES - Wybrani pracownicy IKEA z Polski pojechali do Rwandy, aby zobaczyć na własne oczy, w jaki sposób IKEA Foundation wspiera lokalne społeczności. W trakcie podróży obserwowali i aktywnie włączali się w pracę organizacji One Acre Fund, która pomaga drobnym rolnikom i ich rodzinom.

W maju br. wybrani pracownicy IKEA z Polski pojechali do Rwandy, aby zobaczyć na własne oczy, w jaki sposób IKEA Foundation wspiera lokalne społeczności. W trakcie tygodniowej podróży obserwowali i aktywnie włączali się w pracę partnerskiej organizacji One Acre Fund, która pomaga drobnym rolnikom i ich rodzinom. Teraz chcą opowiedzieć jak największej liczbie osób o swoich doświadczeniach, aby podnieść świadomość na temat działalności One Acre Fund i efektów, jakie przynosi.

Zrównoważony rozwój na stałe jest wpisany w działalność biznesową IKEA. Szwedzka marka od kilku lat sukcesywnie realizuje założenia globalnej strategii „People & Planet Positive”, która obejmuje obszary dotyczące zrównoważonego życia w domu, wyzwań wynikających ze zmian klimatu, a także kwestie równości społecznej. Realizację tych celów wspiera powołana przez firmę organizacja charytatywna IKEA Foundation. Jej misją jest zapewnianie lepszej przyszłości dzieciom z najbardziej zagrożonych środowisk poprzez pomaganie ich rodzinom w uzyskiwaniu trwałego dochodu oraz w przeciwdziałaniu i radzeniu sobie ze zmianami klimatycznymi. Działania te prowadzi we współpracy z różnymi organizacjami partnerskimi. W ramach tegorocznej kampanii „Dobry Klimat Zaczyna się w Domu”, realizowanej przez ostatnie dwa miesiące w sklepach IKEA na całym świecie, IKEA Foundation wsparła pięć organizacji poprzez inwestycję ponad 40 milionów euro w ich programy pomocowe. Jedną z nich jest One Acre Fund, której celem jest pomoc drobnym rolnikom w Afryce w zwiększeniu produktywności, aby przeciwdziałać okresom głodu oraz stwarzać im możliwości zarobkowe z plonów. Dzięki temu zyskują możliwość inwestowania w edukację dzieci i poprawę warunków życia poprzez m.in. instalację oświetlenia solarnego domów.

A to już wiesz?  Fascynacja nierealnym. Dlaczego wolimy nasze "życie" w Internecie?

Zobaczyć na własne oczy

IKEA od zawsze podkreśla, jak ważni dla firmy są jej pracownicy. Również w kontekście prowadzonych przez firmę projektów wsparcia społecznego. Ich zaangażowanie i wsparcie w tego rodzaju projekty jest kluczowe – nie tylko dla uzyskania lepszych efektów, ale przede wszystkim w celu inspirowania innych do działania, wprowadzania realnej zmiany w IKEA i na świecie. W oparciu o to założenie IKEA Foundation stworzyła unikalny program IWitness. Umożliwia on pracownikom zobaczenie na własne oczy i osobisty udział w projektach wspieranych przez organizację w różnych miejscach na całym świecie.

Program organizowany jest przez IKEA Foundation od 2012r. we wszystkich krajach, w których firma prowadzi działalność. W 2015 roku, po raz pierwszy wzięli w nim udział pracownicy z Polski – odwiedzili Kambodżę i przekonali się, w jaki sposób pomaga na miejscu organizacja Save the Children. W 2017r. celem podróży polskich uczestników IWitness była Jordania i obozy uchodźców Azraq oraz Za’atari, gdzie swoje działania prowadzi War Child – organizacja charytatywna na rzecz dzieci dotkniętych wojną. Celem tegorocznej, trzeciej edycji programu w Polsce było poznanie działalności One Acre Fund na rzecz drobnych rolników w Rwandzie. Wzięły w niej udział cztery osoby – Agnieszka Siutkowska z IKEA Bydgoszcz, Roksana Jurczyk z IKEA Katowice, Paulina Nesteruk z Biura Głównego w Jankach oraz Łukasz Tendera z IKEA Kraków.

Podróż do Rwandy pokazała mi, jak różnorodny jest świat. Rolnicy bardzo często mówili o zmieniającej się pogodzie, zmianach klimatu czy trudnościach w dostosowywaniu się do nowych warunków, aby móc zebrać dobre plony. Z większą wdzięcznością i docenieniem patrzę teraz na niby oczywiste, ale tak bardzo ważne rzeczy w życiu codziennym: elektryczność, wodę w każdym kranie czy dostęp do edukacji – mówi uczestniczka Agnieszka Siutkowska, Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Marketingu w IKEA Bydgoszcz – Po powrocie z wyjazdu spotkałam się z ogromnym zainteresowaniem współpracowników. Opowiadam, pokazuję zdjęcia, informuję o całym procesie rekrutacji oraz o wyjeździe – przeżyciach, trudnościach i ekscytacjach. To niesamowite doświadczenie, które pozostanie ze mną na całe życie.

A to już wiesz?  Globalna współpraca Diageo i ONZ

Podróż z misją

Uczestnicy IWitness samodzielnie poznają projekty realizowane przez organizacje partnerskie. Doświadczają sensu i znaczenia pomocy dzięki osobistemu zaangażowaniu. Jednak najważniejszym aspektem podróży jest rola, którą pełnią po jej zakończeniu. To dzielenie się wiedzą, przeżyciami i wnioskami – nie tylko wśród pracowników, ale również klientów i innych osób spoza firmy – na temat celu podróży i programów pomocowych. Wszystko po to, aby zainspirować jeszcze większą liczbę osób do udziału w działaniach prospołecznych i środowiskowych. Podczas wyjazdu uczestnicy programu zbierają relacje zdjęciowe oraz filmowe, a także na bieżąco spisują swoje przemyślenia, aby później opowiedzieć o nich innym.

Edukacja w Rwandzie jest nieobowiązkowa i płatna. Mimo to marzeniem każdego z rodziców, których spotkaliśmy, jest wykształcenie swoich dzieci – poświęcają bardzo dużo, aby było to możliwe. Jednocześnie wśród dorosłych widać bardzo dużą ciekawość i otwartość na uczenie się nowych rzeczy. Ich determinacja i ogromna chęć edukacji oraz rozwoju pomimo wielu przeszkód jest dla mnie prawdziwą inspiracją – mówi Roksana Jurczyk, Liderka ds. Marketingu w IKEA Katowice i dodaje – Program IWitness to nie tylko wspaniała okazja, aby zobaczyć na własne oczy efekty programów pomocowych. Przede wszystkim wyjazd daje możliwość zmiany sposobu postrzegania świata – swojego i innych. Rozumiejąc lokalne potrzeby i wyzwania, poznajemy powody, dla których powinniśmy pomagać. A przekonując się na własne oczy o efektach prowadzonego wsparcia i jego realnych korzyściach, widzimy sens w angażowaniu się w te działania. Tym samym możemy zachęcić jeszcze więcej osób do włączenia się w pomoc innym.

Przeprowadzane przez IKEA regularne badania opinii i satysfakcji z pracy pokazały, że dla 85% pracowników firmy zrównoważony rozwój stanowi naturalną część codziennej pracy i czują się oni odpowiedzialni za zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko. Jednocześnie, aż 86% z nich odpowiedziało, że są dumni ze sposobu, w jaki IKEA działa na rzecz zrównoważonego rozwoju. Tak wysokie wyniki wskazują, że realizowane działania mają istotne znaczenie dla pracowników, są przez nich zauważane i zwiększają ich indywidualne zaangażowanie.

A to już wiesz?  Czy to będzie rekordowy rok?

Więcej spostrzeżeń i przemyśleń uczestników IWitness można znaleźć na blogu IKEA Foundation: http://blog.ikeafoundation.org/

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Pracownicy IKEA Polska z misją w Rwandzie Problemy społeczne, BIZNES - Wybrani pracownicy IKEA z Polski pojechali do Rwandy, aby zobaczyć na własne oczy, w jaki sposób IKEA Foundation wspiera lokalne społeczności. W trakcie podróży obserwowali i aktywnie włączali się w pracę organizacji One Acre Fund, która pomaga drobnym rolnikom i ich rodzinom.
Hashtagi: #Problemy społeczne #BIZNES

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy