Wiadomości branżowe

Soja jest zdrowa, ale nie każdy powinien ją jeść

Soja zawiera dużo białka, aminokwasy, witaminy, nienasycone kwasy tłuszczowe, lecytynę i wiele innych substancji odżywczych. Wpływa na prawidłowe funkcjonowanie mózgu, chroni przed miażdżycą, osteoporozą oraz nowotworami. W dużych ilościach nie jest jednak dobra dla wszystkich. Produkty sojowe poleca się dorosłym kobietom, zwłaszcza w okresie przekwitania. Dzieje się tak

Soja zawiera dużo białka, aminokwasy, witaminy, nienasycone kwasy tłuszczowe, lecytynę i wiele innych substancji odżywczych. Wpływa na prawidłowe funkcjonowanie mózgu, chroni przed miażdżycą, osteoporozą oraz nowotworami. W dużych ilościach nie jest jednak dobra dla wszystkich.

Produkty sojowe poleca się dorosłym kobietom, zwłaszcza w okresie przekwitania. Dzieje się tak dlatego, że soja jest bogata w fitoestrogeny ? związki przypominające swoją budową oraz działaniem żeński hormon płciowy estrogen ? które łagodzą objawy menopauzy.

Spożywanie soi powinni ograniczyć mężczyźni. Wynika to z tego, że fitoestrogeny mogą obniżać jakość nasienia, a co za tym idzie ? zmniejszać płodność. Duża zawartość tych związków może także zaburzać gospodarkę hormonalną u dzieci, dlatego produkty sojowe należy podawać dopiero od 2-3 roku życia, i to w ograniczonych ilościach ? mówi serwisowi infoWire.pl Ewelina Bartniak ze Studia Sante.

Ważne jest, aby ziarno soi zostało odpowiednio przygotowane do spożycia ? należy je dobrze namoczyć, a potem ugotować. Nasiona soi zawierają bowiem dużo składników antyodżywczych, które utrudniają przyswajanie białka i mogą powodować wzdęcia oraz biegunki. Ryzyko wystąpienia tych dolegliwości zmniejsza również fermentacja, stosowana przy produkcji tempeh, natto, tofu czy sosu sojowego ? informuje dietetyk.



dostarczył infoWire.pl
Źródło infoWire.pl. Dostarczył
A to już wiesz?  Co siódmy Polak chce lepiej zadbać o swoje zdrowie w 2015 roku

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy